Effectief telefonisch verkopen

9 augustus 2016

Effectief en succesvol telefonisch verkopen begint bij luisteren. Door goed te luisteren vangt men de eventuele koopsignalen op. Het stellen van de juiste vragen levert de juiste antwoorden. Klantgericht formuleren en effectief communiceren zijn de start van het succes aan de telefoon.

Hoe wint men de klant voor zich en hoe krijgt men de gegevens die hij of zij nodig heeft, zodat de verkoop aan de telefoon wordt gerealiseerd?

Resultaat

  • In staat zijn om klantgerichte en overtuigende telefoongesprekken te voeren
  • Beheersing van uitstekende vraagtechnieken en luistervaardigheden
  • Het voeren van gesprekken in een eigen persoonlijke en natuurlijke stijl
  • Impact door het tonen van oprechte interesse
  • Uitgaan van de behoefte van de klant en deze weten te achterhalen.
  • Omgaan met weerstanden
  • Regie houden in het gesprek
  • Het toepassen van afsluittechnieken

Doelgroep

Iedereen die werkzaam is in een commerciële functie en zijn of haar kwaliteiten op het gebied van telefonische verkoop wil verbeteren.


Programma

In deze training komen o.a. de volgende onderwerpen aan bod:

  • Klantgerichte communicatie
  • Telefoonetiquette
  • Vraagtechnieken en luistervaardigheden
  • Behoeften onderzoeken
  • De sterke punten van het product
  • Omgaan met weerstand
  • Up en cross sellen
  • Klachtenbehandeling
  • Afsluiten en vervolgstappen
  • Telefoneren vanuit persoonlijke kracht
  • Uw overtuigingen en belemmeringen
  • Praktijksituaties en -voorbeelden

Duur

3 dagen