Overtuigend commerciële gesprekken voeren

9 augustus 2016

Haal alles uit uw verkoopgesprekken!

Pas wanneer men exact weet wat de werkelijke wensen van de klant zijn, wordt het mogelijk om goed (of beter) zaken te doen. Halen uw medewerkers echt alles uit het gesprek dat erin zit?

Uw medewerkers zijn vakinhoudelijk een professional. Maar alleen daarmee bent u er niet. Hoe combineren zij hun vakinhoudelijke kwaliteiten met een commerciële doelstelling? Hoe zorgen zij voor nieuwe opdrachten? Wat is ervoor nodig om uw potentiële klanten te overtuigen? Hoe halen zij meer uit bestaande contacten? Hoe verkrijgen zij commitment van uw opdrachtgevers?


Resultaat

  • Betere verkoopresultaten
  • Uitgaan van de behoefte van de klant en deze weten te achterhalen.
  • Meer inzicht in persoonlijke kwaliteiten en hoe deze in te zetten
  • Leiding houden tijdens het gesprek met de juiste commerciële lading
  • Een echte match maken op sociaal vlak met de klant
  • Het matchen van de sterke eigenschappen van uw product of dienst aan de specifieke behoefte van de klant

Doelgroep

Professionals die binnen hun functie te maken hebben met o.a. het binnenhalen van nieuwe opdrachtgevers, het behalen van commerciële doelen en het beheren van uw klantenbestand.


Programma

In deze training komen o.a. de volgende onderwerpen aan bod:

  • Klantgerichte communicatie
  • Vraagtechnieken en luistervaardigheden
  • Gespreksopbouw van een salesgesprek
  • Communiceren vanuit persoonlijke kracht
  • Non-verbale communicatie
  • Verschillende klanttypologieën
  • Behoeften onderzoeken
  • De sterke eigenschappen van het product
  • Omgaan met weerstand
  • Vertrouwen winnen en impact hebben
  • Afsluiten en vervolgstappen
  • Inzicht in kwaliteiten en valkuilen
  • Praktijksituaties en -voorbeelden

Duur

3 dagen