Over Salescom Solutions

21 juni 2016

Missie

Salescom Solutions heeft als missie om samen met u het rendement uit de klantcontacten te verhogen en de interne communicatie te versterken. Zowel op sales als puur op klantbeleving.

Visie op trainen en gedragsontwikkeling

Samen nieuwe resultaten bereiken

Wanneer iemand besluit een training te organiseren voor zijn of haar medewerkers gaat het in de basis niet alleen om die training. Het gaat om het feit dat een werkgever een nieuw of ander resultaat wilt bereiken via zijn medewerkers.

Hoe vertaalt u de organisatiedoelstellingen naar afdelingsdoelstellingen en deze weer naar individuele doelstellingen?

Training, coaching, consulting

Op het moment dat Salescom Solutions wordt gevraagd om een optimalisatie te realiseren, gaan wij samen met u een interventie ontwikkelen. Dit ten doel om zoveel mogelijk rendement te halen uit uw klantcontacten.

Hier gaat een heel proces aan vooraf. Training en/of coaching is slechts een middel om gewenste resultaten te bereiken.

Om een ander resultaat te bereiken, zullen er zaken moeten veranderen. Hierbij wordt gekeken naar mens, middel en proces. Naast het verzorgen van trainingen en coaching, adviseert Salescom Solutions u ook op het gebied van middel en proces.

Optimale klantbeleving, van goed naar goud

U kunt de medewerkers verder ontwikkelen op het gebied van hun vaardigheden en overtuigingen. Wanneer hier echter niet de overtuiging aan gekoppeld is dat de klant altijd een optimale klantbeleving zou moeten ervaren, zal er toch nog de kans bestaan dat u minder rendement behaalt uit de klantcontacten.

Hoe kunt u de klantverwachting overtreffen, hoe zorgt u ervoor dat uw klanten ook uw ambassadeurs worden?

Hoe draagt de managementlaag dit uit en hoe wordt dit top down doorgevoerd binnen uw organisatie?

Salescom Solutions kijkt graag met u mee en implementeert dit in de trajecten. Klantbeleving begint namelijk bij ieder contact met uw medewerkers.

Wat levert het u wanneer u een optimale klantbeleving creëert bij ieder contactmoment?

Onder andere meer omzet, ambassadeurs, onderscheidend vermogen en behoud van bestaande klanten.

Gedragsontwikkeling

Bij trainen en coaching kijken we naar de mens. We kijken dan niet alleen naar de vaardigheden die ontwikkeld moeten worden, maar ook naar de attitude van de medewerkers. Want met alleen maar uitstekende vaardigheden bereikt u het gewenste resultaat nog niet. Hoe krijgt u alle neuzen dezelfde kant op?

Oftewel: bij trainen draait het om gedragsontwikkeling.

Dit houdt in dat wij samen gaan bepalen welke gedragsveranderingen er noodzakelijk zijn. Welke gewenste gedragsveranderingen moeten er onder andere plaatsvinden bij de medewerkers en de leidinggevenden?

Naast het trainen op vaardigheden, worden de medewerkers dus geconfronteerd met hun (onbewuste) persoonlijke opvattingen en overtuigingen en de effecten daarvan op (het gedrag van) anderen.

Ander gedrag ontstaat vaak door het aanboren en ontwikkelen van kwaliteiten en mogelijkheden die er al zijn, maar die tot nu toe nog nauwelijks waren benut.

Het is van belang dat de medewerker ook zelf de overtuiging krijgt dat een andere werkwijze tot betere resultaten zal leiden. En dit gebeurt niet zomaar. Veranderen is iets dat spannend blijft. Men moet iets op een andere manier gaan doen en wordt daarmee uit zijn of haar comfort zone gehaald. Tijdens de trainingen wordt hier voortdurend rekening mee gehouden en uiteindelijk zal het resultaat zijn dat de medewerker zelf de behoefte voelt om te veranderen. De overtuiging dat hem of haar dit iets gaat opleveren zal zich vormen tijdens de training.

Dit biedt dus de mogelijkheid om per medewerker maatwerk te leveren, ook al wordt er getraind in groepen.