Hoe maak je een gouden salesteam?
Het is een vraag die veel ondernemers bezighoudt. Antwoord? Zet mensen op de juiste plek en train ze in waar zij goed in zijn. Een salesteam dat resultaten boekt en de omzet van het bedrijf verhoogt, kan het verschil maken tussen succes en
Vallen, opstaan en weer doorgaan. Het klinkt zo makkelijk…
We hebben allemaal wel eens te maken gehad met mislukkingen en tegenslagen, maar het is onze reactie op deze momenten die bepaalt of we echt kunnen groeien. Je gaat onderuit, wat doe je? Op de grond blijven liggen of opstaan?
Kernwaarden
Wist je dat de kernwaarden definiëren voor je bedrijf belangrijk zijn voor de groei van je medewerkers?Wat zijn de kernwaarden van jouw bedrijf? Heb je die eigenlijk gedefinieerd? Misschien jaren geleden, maar streef je die nog steeds na?Kernwaarden zijn de
Wat is klantbeleving
Ik heb het heel vaak over klantbeleving en dan in het specifiek ook nog over de optimale klantbeleving. Mijn core business.Wat is klantbeleving? Klantbeleving is het gevoel dat de klant heeft over een organisatie op basis van alle interacties die
Waar is het persoonlijke contact gebleven?
Mis jij het ook zo, oprecht contact, van mens tot mens. Wanneer je klant bent, bij de tandarts, de supermarkt, in de horeca. Maar ook gewoon op straat?Ik ervaar steeds vaker dat ik geen prettige klantbeleving heb. En dan vooral
Complimenten ontvangen
Feedback geven en ontvangen. Dus ook complimenten geven en ontvangen.Ik geloof zo sterk in de waarde van het geven van complimenten en vind zelfs dat we dat te weinig doen.Ik probeer hier dan ook goed op te letten en voldoende
Volop focus op AHT of op klantbeleving?
Vaak zie ik dat startende agents bij callcenters in het begin heel veel gestuurd worden op de AHT.Maar wat wanneer je nu eens begint met ALLEEN MAAR sturen en coachen op de klantbeleving. (Of dit nu de NPS / CSAT
Coaching op Attitude van enorme invloed op het resultaat
Mijn trajecten gaan verder dan alleen maar training op vaardigheden. Ik train op gedragsontwikkeling zodat de resultaten uit de training nog groter worden. 1 van de factoren die de gedragsontwikkeling beïnvloedt is de attitude. Wat is dat nu attitude? Attitude betekent houding. En deze
Overdenken
Hoeveel tijd ben jij kwijt met denken aan wat je allemaal moet/ wilt doen. Zowel zakelijk als privé? Hoe lang duurt het dan voordat jij in actie komt? Overdenk jij ook vaak veel te veel? Omdat je ergens geen zin in hebt,
Zeg gewoon dat je het vervelend vindt.
“Ik heb de hele tijd lastige klanten aan de lijn, al de hele week. Ze zijn echt niet te genieten, ik word er gek van”. Zou dit nu echt aan die klanten liggen die de medewerker aan de telefoon heeft? Meestal niet.
Je kunt pas iemand aansteken wanneer je zelf brandt.
Vaak heb ik het met managers over hun voorbeeldrol/ voorbeeldgedrag. Hebben we het over medewerkers motiveren, enthousiasmeren en inspireren. Soms lukt dit niet, omdat de manager er de tools en vaardigheden nog niet voor heeft. Maar soms lukt het gewoonweg niet omdat