Complimenten ontvangen
Feedback geven en ontvangen. Dus ook complimenten geven en ontvangen.Ik geloof zo sterk in de waarde van het geven van complimenten en vind zelfs dat we dat te weinig doen.Ik probeer hier dan ook goed op te letten en voldoende
Volop focus op AHT of op klantbeleving?
Vaak zie ik dat startende agents bij callcenters in het begin heel veel gestuurd worden op de AHT.Maar wat wanneer je nu eens begint met ALLEEN MAAR sturen en coachen op de klantbeleving. (Of dit nu de NPS / CSAT
Coaching op Attitude van enorme invloed op het resultaat
Mijn trajecten gaan verder dan alleen maar training op vaardigheden. Ik train op gedragsontwikkeling zodat de resultaten uit de training nog groter worden. 1 van de factoren die de gedragsontwikkeling beïnvloedt is de attitude. Wat is dat nu attitude? Attitude betekent houding. En deze
Overdenken
Hoeveel tijd ben jij kwijt met denken aan wat je allemaal moet/ wilt doen. Zowel zakelijk als privé? Hoe lang duurt het dan voordat jij in actie komt? Overdenk jij ook vaak veel te veel? Omdat je ergens geen zin in hebt,
Zeg gewoon dat je het vervelend vindt.
“Ik heb de hele tijd lastige klanten aan de lijn, al de hele week. Ze zijn echt niet te genieten, ik word er gek van”. Zou dit nu echt aan die klanten liggen die de medewerker aan de telefoon heeft? Meestal niet.
Je kunt pas iemand aansteken wanneer je zelf brandt.
Vaak heb ik het met managers over hun voorbeeldrol/ voorbeeldgedrag. Hebben we het over medewerkers motiveren, enthousiasmeren en inspireren. Soms lukt dit niet, omdat de manager er de tools en vaardigheden nog niet voor heeft. Maar soms lukt het gewoonweg niet omdat
Growth Mindset
Growth Mindset is een op groei gerichte mindset waarin je gelooft dat kwaliteiten, intelligentie en persoonlijkheid niet vaststaan, maar dat je je verder kunt ontwikkelen door te leren en ervaringen op te doen. Iemand met deze houding durft meer zichzelf
I fix your thinking
I do not fix your problems I fix your thinking Then YOU fix your problems Ik ben niet alleen een vaardigheidstrainer. Het gaat om het grotere plaatje. Wanneer ik met een traject start, is er vooraf een te behalen resultaat bepaald. En ja,
Hoe dankbaar kun je zijn, onderweg in de auto naar huis.
Deze week heb ik een traject afgerond waarin ik 4 groepen teamleads mocht trainen. Enorme diversiteit in de groep, van jong en ongedwongen, tot meer senior teamleads. Allemaal stonden zij open voor het traject, voor feedback en ontwikkeling en waren ze
Meer resultaat uit het werk van je medewerkers?
Laat medewerkers en teams de verbinding met elkaar aangaan. Leer ze met training en coaching hun eigen potentieel en talenten optimaal in te zetten. Met iedereen op de juiste plek haal je meer resultaat uit de inspanningen van je medewerkers. De
Always believe in yourself. No matter what
Maslow heeft hier veel over geschreven; De meesten van ons beschikken over een uitzonderlijk potentieel om zichzelf te ontwikkelen, maar dit doen ze niet altijd. In plaats daarvan beperken ze zich tot fantasieën over wat ze zouden kunnen zijn en wat ze zouden