Wat is klantbeleving

Ik heb het heel vaak over klantbeleving en dan in het specifiek ook nog over de optimale klantbeleving. Mijn core business.

Wat is klantbeleving? Klantbeleving is het gevoel dat de klant heeft over een organisatie op basis van alle interacties die hij gehad heeft met die organisatie. 
Klantbeleving wordt ook vaak customer experience genoemd, afgekort CX.

Dit gaat nog verder en gaat over de hele klantreis, vanuit Salescom Solutions houd ik mij bezig met de menskant.
Met de invloed die jouw medewerkers hebben wanneer zij daadwerkelijk contact hebben met de klant. Of dit nu face to face, telefonisch, via de mail of via de chat is.

Steeds meer bedrijven erkennen het belang van een goede klantbeleving.
Helaas zijn er ook nog bedrijven die hier volgens mij nog niet voldoende mee bezig zijn.

Investeren in training van jouw medewerkers op dit vlak is volgens mij van enorm belang.
Wat is nu optimale klantbeleving, wat is de invloed van jouw mindset op jouw gedrag en hoe laat je nu, in ieder contact met de klant, optimaal klantgericht gedrag zien.

Waarom is dit nu zo belangrijk?
Een optimale klantbeleving zorgt ervoor dat jouw klanten ambassadeur worden en zorgen voor nieuwe klanten.
Klanten die een optimale klantbeleving ervaren komen graag terug en geven op die manier meer uit bij een bedrijf dat aandacht besteedt aan de klantbeleving.
Medewerkers krijgen meer plezier in hun werk, omdat blije klanten nu eenmaal anders reageren dan klanten die minder blij zijn.


Mocht je hier vragen over hebben, dan spar ik graag met jou, om te zien hoe wij er samen voor kunnen zorgen dat iedere klant in ieder contact met jouw medewerkers die optimale klantbeleving gaat ervaren.

#customerrelations #training #coaching #klantrelaties