Waar is het persoonlijke contact gebleven?
Mis jij het ook zo, oprecht contact, van mens tot mens. Wanneer je klant bent, bij de tandarts, de supermarkt, in de horeca. Maar ook gewoon op straat?
Ik ervaar steeds vaker dat ik geen prettige klantbeleving heb. En dan vooral omdat ik een stukje empathie mis. Iets dat volgens mij zo simpel kan zijn.
Ik bel vanmorgen naar de tandarts omdat ik iedere keer bij het eten pijnscheuten ervaar in mijn kies.
Ik vertel dat.
Weet je hoe het verder ging?
Wat is uw geboortedatum?
Uw adres?
Oja, ik zie een notitie dat we die kies in de gaten moeten houden.
Kunt u aanstaande donderdag?
???????????????
Het enige wat ik graag had willen horen was? Wat vervelend, dat is niet fijn.
Niet meer en niet minder.
Nu hing ik niet met een prettig gevoel op. Ik voelde mij niet erkend of gehoord.
Of de kapper die mij bombastisch noemt omdat ik naar hun beste kapper vraag omdat ik zoโn lastig haar heb. Pardon?
Mijn tip voor het inwerken van nieuwe medewerkers, op welk vlak dan ook:
BEGIN met het bijbrengen van oprechte interesse, in de mens achter de klant en het tonen van empathie. Zorg dat het onderdeel wordt van de cultuur in jouw bedrijf.
Wordt de wereld toch weer een beetje leuker van.
En jouw klanten ook weer blijer.
#empathie #letsconnect #training #customerrelation