โ€œ๐—”๐—น ๐—ฑ๐—ถ๐—ฒ ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฟ๐˜€๐—ฐ๐—ต๐—ถ๐—น๐—น๐—ฒ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ ๐—ด๐—ฒ๐˜€๐—ฝ๐—ฟ๐—ฒ๐—ธ๐—ธ๐—ฒ๐—ป ๐—ถ๐—ป ๐—ต๐—ฒ๐˜ ๐—ท๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ, ๐˜„๐—ฒ๐—ฒ๐˜ ๐—ท๐—ฒ ๐—ต๐—ผ๐—ฒ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฒ๐—น ๐—ฑ๐—ฎ๐˜ ๐—ฒ๐—ฟ ๐˜‡๐—ถ๐—ท๐—ป, ๐—ต๐—ถ๐—ฒ๐—ฟ ๐—ต๐—ฒ๐—ฏ ๐—ถ๐—ธ ๐—ด๐—ฒ๐—ฒ๐—ป ๐˜๐—ถ๐—ท๐—ฑ ๐˜ƒ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ ๐—ต๐—ผ๐—ผ๐—ฟโ€

Ik schrik toch altijd weer even wanneer ik dit hoor. Volgens mij hoort dit bij je rol als leidinggevende.

๐Ÿญ๐Ÿฌ ๐—ง๐—ถ๐—ฝ๐˜€ ๐—บ๐—ฎ๐—ป๐—ฎ๐—ด๐—ฒ๐—บ๐—ฒ๐—ป๐˜ ๐—ฐ๐˜†๐—ฐ๐—น๐˜‚๐˜€

Als leidinggevende ben jij verantwoordelijk voor de ontwikkeling van jouw mensen en de management gesprekken zijn hier een heel belangrijk middel voor.

๐—ง๐—ถ๐—ฝ๐˜€:

1. Bepaal welke gesprekken je in het jaar wilt voeren en hoe vaak en plan ze in voor het hele jaar

2. Zeg nooit een afspraak zonder hele dringende reden af, zij rekenen er namelijk op

3. Plan voldoende tijd in

4. Bereid gesprekken heel goed voor, pak altijd terug op de uitkomsten van de voorgaande gesprekken.

5. Laat de medewerker deze gesprekken ook goed voorbereiden

6. Ga hier gedifferentieerd mee om, de een heeft vaker gesprekken nodig dan de ander

7. Spreek duidelijke en concrete doelen af. ร‰n kom er op terug

8. Creรซer een open setting, waarin alles gezegd kan worden

9. Heb oog voor jouw medewerker, luister goed, laat hem uitpraten

10. Draai er niet om heen wanneer je slecht nieuws moet brengen