โ๐๐น ๐ฑ๐ถ๐ฒ ๐๐ฒ๐ฟ๐๐ฐ๐ต๐ถ๐น๐น๐ฒ๐ป๐ฑ๐ฒ ๐ด๐ฒ๐๐ฝ๐ฟ๐ฒ๐ธ๐ธ๐ฒ๐ป ๐ถ๐ป ๐ต๐ฒ๐ ๐ท๐ฎ๐ฎ๐ฟ, ๐๐ฒ๐ฒ๐ ๐ท๐ฒ ๐ต๐ผ๐ฒ๐๐ฒ๐ฒ๐น ๐ฑ๐ฎ๐ ๐ฒ๐ฟ ๐๐ถ๐ท๐ป, ๐ต๐ถ๐ฒ๐ฟ ๐ต๐ฒ๐ฏ ๐ถ๐ธ ๐ด๐ฒ๐ฒ๐ป ๐๐ถ๐ท๐ฑ ๐๐ผ๐ผ๐ฟ ๐ต๐ผ๐ผ๐ฟโ
Ik schrik toch altijd weer even wanneer ik dit hoor. Volgens mij hoort dit bij je rol als leidinggevende.
๐ญ๐ฌ ๐ง๐ถ๐ฝ๐ ๐บ๐ฎ๐ป๐ฎ๐ด๐ฒ๐บ๐ฒ๐ป๐ ๐ฐ๐๐ฐ๐น๐๐
Als leidinggevende ben jij verantwoordelijk voor de ontwikkeling van jouw mensen en de management gesprekken zijn hier een heel belangrijk middel voor.
๐ง๐ถ๐ฝ๐:
1. Bepaal welke gesprekken je in het jaar wilt voeren en hoe vaak en plan ze in voor het hele jaar
2. Zeg nooit een afspraak zonder hele dringende reden af, zij rekenen er namelijk op
3. Plan voldoende tijd in
4. Bereid gesprekken heel goed voor, pak altijd terug op de uitkomsten van de voorgaande gesprekken.
5. Laat de medewerker deze gesprekken ook goed voorbereiden
6. Ga hier gedifferentieerd mee om, de een heeft vaker gesprekken nodig dan de ander
7. Spreek duidelijke en concrete doelen af. รn kom er op terug
8. Creรซer een open setting, waarin alles gezegd kan worden
9. Heb oog voor jouw medewerker, luister goed, laat hem uitpraten
10. Draai er niet om heen wanneer je slecht nieuws moet brengen