Het belangrijkste element naar succes = Mindset!

Natuurlijk heb je de juiste vaardigheden nodig wanneer je gesprekken voert met klanten, of het nu puur servicegericht is of op het gebied van sales.

Maar daarmee alleen kom je er niet.

Hoe zit het met jouw mindset en de mindset van de medewerkers? Wil jij echt dat iedere klant een sublieme klantervaring heeft in ieder contact met jouw bedrijf? Straal jij dit uit in alles wat jij doet?

Bij deze overtuiging begint het.

En het is niet altijd even makkelijk om een nieuwe overtuiging te krijgen. Dit wordt door veel factoren beรฏnvloedt.

Door jouw overtuigingen/ mindset:

Jouw gedachten bepalen jouw acties, bepalen hoe jij gaat handelen. Wanneer jij op een dag denkt: het zal allemaal wel, die zeurende klanten, ze blijven maar bezig vandaag, dan zal jij hiernaar gaan handelen en zal de klant dit gaan merken. Hoe vaardig jij ook bent.

Door jouw gevoelens:

Wanneer jij je niet lekker voelt, wanneer er vervelende zaken spelen in jouw directe omgeving, wanneer je niet helemaal happy bent, dan kun je hier onzeker door worden. Dit heeft weer zijn weerslag op jouw overtuigingen en jouw gesprekken met de klant.

Door jouw acties:

Zoals al gezegd, jouw overtuigingen en gevoelens hebben direct impact op jouw acties.

Nu is het dus de truc om ervoor te zorgen dat jij iedere dag weer in staat bent om jouw overtuigingen en gevoelens bij te sturen. Dit zal echt niet altijd volledige kunnen en het is zeker niet zwart wit, maar jij bent in charge!

Hoe stuur jij jezelf en of jouw medewerkers naar de juiste mindset?